Treceți la conținutul principal

Demagogie si valoare in Romania de azi

Profesorii au ieșit din nou in strada. Nu doar pentru bani, așa cum trambiteaza presa pupbascianista sau pupboculista, ci si pentru a opri distrugerea cu totul a educației naționale.

Priveam in interviul de azi de la TVR1 la ministrul Funer(al)iu al Educație şi mă întrebam pâna unde poate duce noul limbaj de lemn, demagogic, al politicianului roman contemporan. Cu cașul la gura in politica româneasca, tanar si imberb, cu o privire maniacala si determinata (probabil de propriile convingeri sau cele insuflate de cine trebuie), un om al cercetării, fără nici o tangentă cu lumea educației pe care o reprezintă, Funer(al)iu vorbea pentru sine. Despre educație. despre reforma. mai  precis, întrebat ce aduce nou proiectul educației, el răspunde că va fi bun, ca e nevoie de reforma. Rugat de reporter sa explice elevului din Romania cu ce-l va afecta sau ajuta, ministrul răspunde ca ii va crea competente. Interviul se desfășura ca in bancul prost: “Buna ziua, bunica!” şi răspunsul “Bat pari!”. Si pentru cei care nu au inteles, ministrul răspundea la o întrebare de genul “Cum e afara?” cu o replica de genul “ Apa este uda!”

Politicienii romani, mai ales in cazul in care sunt la putere par a deveni schizoizi. Se dedublează, işi asuma un rol fals in care nu cred, dar mor cu el pe buze cat timp li se dictează astfel. Repeta aceeaşi placa:

  • cum ca e nevoie de reforma in educație (ce noutate!!!!!!!!!!!!!),
  • cum cei de dinainte au distrus sistemul (zău?, chiar pe bune?),
  • cum ei au in minte interesul copiilor (sa mori tu!?, de aia le schimbi examenele de nici tu nu mai știi ce ai modificat),
  • cum au invitat sindicatele la discuții (cam ca Marile Puteri pe Ionel Bratianu in 1919, la Tratatul de la Versailles, când iau prezentat textul cu 10 minute înainte de a-l semna, spunandu-i sa-l citească, avea vreo 100 de puncte, si sa-l semneze ca primarul),
  • cum ca au stabilit ceva cu aceste sindicate (uitând sa precizeze ca pe drum spre guvern ce se stabilise s-a modificat in mașina).

Cea mai tare faza a fost ca vor performanta de la noi, fara sa ne plătească, si ca vor atrage pe tineri spre cariera didactica impunandu-le un master de 2 ani, după licența si apoi inca un an de practica, pentru un salariu de 800 Ron. Adică plătește 2 ani 2000 Ron la facultate pentru un master, fa munca voluntara un an si apoi scote-ti banii in 2 ani daca faci foame…

Dar sa revenim… Profesorii fac greva. Si deodată in tărișoara noastră banala, se pornește un iureș de evenimente ca uraganul Catrina, devastând societatea si aprinzând spiritele: exact in acest moment ungurii vor sa ne fure Ardealul, Constituția trebuie sa se modifice si dispărutul nostru președinte saşiu se întoarce sa ne amintească de Parlamentul unicameral. Iar daca nu este suficient, se mai baga niște reportaje cu violenta in școala, câteva accidente de circulație, putina Udrea şi EBA, eventual vreo doua jafuri bancare şi, nu-i așa, oameni calcandu-se in picioare la deschiderea magazinului Mr.Bricolaj. Si cea mai tare veste pentru ieșeni, BOC NE VA INDEPLINI VISUL DINTOTDEAUNA, BAHLUIUL NAVIGABIL CU DOAR 65 milioane EURO.

Demagogie, fum mediatic… rețeta perfecta pentru a deturna opinia publica de la problemele reale…Circul, caci pâinea…. Dar de ce sa nu spunem lucrurilor pe nume:

TARA ASTA NU ARE NEVOIE DE VALORI!

VALORILE NU VOTEAZA IN TURMA, EXTAZIINDU-SE LA ELUCUBRATIILE UNUI PRESEDINTE, CARE ESTE VOTAT DE MORTI SI PROSTIME, CU SLOGANURI “JOS MOGULII!” ŞI “AVETI GRIJA DE MINERIADE!”.

VALORILE NU PUN BOTUL LA IDEI IMBECILE, PRECUM HAI SA MAI FACEM UN REFERENDUM SA AFLAM VOCEA POPORULUI (ca astea costa, si la naiba de aia avem parlament si guvern).

VALORILE NU COPIE DE PE NET REFERATE SAU, CU NERUSINARE, DIN CARTILE ALTORA (ELEVI SI PROFESORI DEOPOTRIVA) ASUMANDU-SI IDEILE ALTORA.

VALORILE NU EXECUTA ORBESTE ORDINE DE SUS.

VALORILE NU ADULEAZA GRATUIT NONVALOAREA, DOAR PENTRU UN CIOLAN.

Ce poate fi mai simplu decât sa omori școala. Cuvintele președintelui sunt simptomatice: şcoala românească este proastă, caci nu produce coafeze, strungari, barmani, chelneri si bucătari. Adicate-le, domnule Preşedinte, dintr-aia care v-au votat, cu o amplă cultura politică de i-ar da ceata si lui Ilie Moromete, la Fierăria lui Iocan! 

Am reauzit în seara asta o veche vorba “Drumul spre infern este pavat cu bune intenții!”

PS

In ultimele saptamani resimt din ce in ce mai mult cum pana si elevi de care nu m-as fi îndoit s-au scufundat in plăcerea seducătoare a mediocrității şi a vedetismului. Şi este trist… Cu toții vrem rezultate, dar muncă… si dacă e mai uşor să copii de pe net un referat, decât sa-l scrii, filtrând-l prin propria perspectivă, dacă e mai simplu să copii tema, dacă e mai comod să nu respecţi termenii de predare a sarcinilor de lucru, dacă e mai uşor să tragem cu ochiul in caiet, decât sa inveti pentru o lucrare anunțata, dac e mai simplu sa pierzi vremea pe chat sau jucandu-te pe calculator… de ce nu faci… De ce sa nu te transformi intr-o nulitate îmbucurătoare, de ce sa nu aștepți ca alții sa hotărască pentru tine… de ce sa nu vegetezi ca o legumă, dar sa vrei sa fii tratat ca un star de cinema…

Uneori am senzaţia ca noi, profesorii tragem mai mult de copii aceştia ca sa mai salvăm ceva din viitorul acestei naţii, căreia i se vrea chiar şi confiscarea istoriei, că de, o naţie fără identitate este mai uşor de prostit…şi condus….

Un proiect european, câştigat cu greu de profesori inimoşi, pasionaţi de actul educaţiei mi-a arătat, încă o dată, ce trist ne va fi viitorul, când, pe munca unor copii talentaţi, dedicaţi, colegi de-ai lor, fără un bagaj de cunoştinţe elementar, fără o bună cunoaştere a limbilor străine şi fără chiar simţul măsurii, nu sunt in stare să exprime propriile gânduri sau să se mobilizeze pentru ea demonstra valoarea pe care, inevitabil, fiecare dintre ei o poartă. Mai mult, tineri dedicaţi, mai mult sau mai puţin unui obiect, nu înţeleg că fără efort, fără muncă, fără sudoare fără timp pierdut, fără lecturi şi exerciţiu nu este posibilă performanţa, mai ales la un concurs ca Olimpiada. E ca şi cum i-ai cere unui dansator să ilustreze impecabil Spărgătorul de nuci, după ce timp de un ani a stat in pat mâncând hamburgeri.

Aceasta este lumea in care trăim, aceasta este lumea pe care ne-o doresc cei pe care ii alegem sa le permitem sa fie aleși.

Vedetism şi spoială…. uite valoarea…

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lunga telegrama sau o scurta lectie despre expansionismul rusesc

La 22 februarie 1946, sosea la Washington o telegramă, care avea să devină unul dintre cele mai discutate documente în istoriografie în privinţa scopurilor politicii externe a Uniunii Sovietice. Numită  Telegrama cea Lunga , ea era semnată de către însărcinatul cu afaceri al Statelor Unite ale Americii la Moscova, George F. Kennan, cel ce avea să devină unul dintre cei mai reputaţi specialişti occidentali în sovietologie în perioada Războiului Rece. Documentul telegrafiat fusese solicitat de administraţia Truman, care se confrunta în iarna lui 1945-1946 cu un blocaj în negocierile sovieto-americane asupra organizării lumii postbelice. Preşedintele american şi consilierii săi apropiaţi pe politică externă erau de ceva vreme suspicioşi în privinţa scopurilor expansioniste şi nedemocratice ale partenerului lor sovietic din Marea Alianţă. Suspiciunea era cu atât mai stringentă cu cât, odată duşmanul comun înfrânt şi spectrul războiului de dominare mondială al Axei îndepărtat, era

Centenar?

Ieri a mai inceput un an scolar. Cu aceleasi articole de ziar care scormonesc furibund doar in septembrie problemele ingrozitoare ale invatamantului romanesc, si acuza de fariseism politicienii nostri ce se dau in stamba in festivisme ieftine in fata unor elevi plictisiti si a unor profesori amorfi/blazati/conformisti... Insa muza, care oricum nu mi-a mai dat tarcoale, preferand sa se scufunde in abisul unei vieti cotidiene, ma impinge spre tastatura iluminata a unui "mar" capitalist american extrem de fiabil, doar pentru a marca in imagini(cuvintele nu curg fara muze) o banala zi pe care nu vreau sa o uit usor. Si mahniri... Modele de prioritati nationale  Modele de familie traditionala  Modele de succes in viata Modele de dezvoltare PS 1 " Suntem în anul Centenar, legiuitorul ar putea fi generos in privinta amnistiei "  PS 2 Doar atat am putut noi ca tara ca sa marcam 100 de ani? PS 3 Disclaimer Pozele nu imi apartin. Au

Atitudinea diplomaţiei britanice faţă de ideea europeană (1919-1939)

  Ideea unităţii europene a generat, în decursul timpului, numeroase cărţi, studii, articole şi dezbateri menite să identifice muguri ai necesităţii de unire a europenilor, sau, dimpotrivă, temeiuri ale imposibilităţii conlucrării acestora. Tematica rămâne actuală, mai ales pentru spaţiul cercetării istorice româneşti, deoarece ea implică şi dorinţa inerentă a societăţii în care trăim, de a contribui şi ea la această amplă discuţiei asupra unuia dintre cele mai temerare proiecte politice ale lumii contemporane, Uniunea Europeană . De la început menţionăm că vom opera o serie de limitări asupra demersului istoric de faţă, limitări impuse de spaţiu şi de vastitatea temei. Cercetarea de faţă se bazează pe literatura de specialitate şi se va concentra asupra modului în care a înţeles politica externă a Marii Britanii, principal actor al scenei politice europene, de a se raporta la ideea unităţii politice a continentului, lucru mai puţin analizat în cercetarea românească. Vom încerca astf